13 abril 2018: Laura Pons presenta a Sueca la seua experiència com a voluntària del Fons amb joves de Bolívia
Lloc: Casal Jove
Hora d'inici: 18:30
Entitat: Fons Valencia
- La treballadora social farà un recorregut fotogràfic de la seua tasca a la Guaraya i Chiquitana aquest divendres a les 18:30 hores al Casal Jove.
- Ha estat una de les participants en la darrera edició d'Experts Municipals Voluntaris que en breu llançarà una nova convocatòria.
- Pons: «La joventut m'ha impactat perquè és molt lluitadora; pels seus drets, pel present i el futur».
Xàtiva, 11 d’abril. Aquest divendres 11 d'abril, la treballadora social de Sueca Laura Pons presentarà al Casal Jove del seu poble l'experiència com a voluntària del Fons Valencià per la Solidaritat a dos pobles de la Guayara i quatre de la Chiquitania a Bolívia. Pons, ha estat una de les participants en la darrera edició d'Experts Municipals Voluntaris, el programa de cooperació tècnica i transferència de coneixements del Fons que d'ací a poc temps convocarà la setena edició. En el cas de la voluntària suecana, va treballar conjuntament amb Proceso Servicios Educativos, la contrapart local, per tal de crear una dinàmica d'activitats per a joves per tal de prevenir problemàtiques freqüents com ara embarassos precoços des dels 12 anys, alcoholisme, drogoaddicció o maltractament. «La joventut m'han impactat molt perquè és molt lluitadora, res a veure amb ací, on sembla que ho tenim tot fet; lluiten pel que volen, pel seu present i futur, pel seus drets” confessa Pons.
«En el temps lliure no hi ha moltes coses a fer i calia aportar les ferramentes perquè ells mateixos es programen una sèrie d'activitats esportives, xarrades informatives amb professionals sanitaris o psicòlegs de la zona, o de promoció de la seua cultura i història mitjançant la gastronomia, la música o el ball perquè no es perden i, alhora, ocupen part del seu temps sense caure en les problemàtiques existents» explica Pons, que després del mes d’estada manté el contacte amb els equips de joves de San José de Chiquitos, Roboré, San Miguel, San Ignacio i Urubichá a través de whatsapp i Skype.
«Vam crear una plataforma per a estar comunicats, a més de reunir-nos cada cert a temps a Santa Cruz de la Sierra, el punt més cèntric per a trobar-nos i coordinar-nos». I és que els municipis més propers es trobaven a hora i mitja entre ells, altres a quatre o cinc hores i, de punta a punta de la zona on va cooperar, hi havia fins a huit hores de viatge. En tot cas, «va ser un mes molt intens i que va passar molt ràpid perquè hi havia sis municipis per atendre».
La presentació del divendres comptarà amb la presència de la Regidora d'Acció Social de Sueca, Noèlia Sisteró; el Coordinador de Benestar Social, Toni Banyuls, i de la Tècnica de Projectes Internacionals del Fons, Camilla Miraudo. En la presentació, Pons oferirà la seua visió de la cultura de la zona, la situació de la dona, les condicions de vida i la seua incidència sobre les problemàtiques existents a través de les fotografies que va realitzar i que es podran contemplar fins al 27 d'abril.