Agenda 27 novembre 2013Comparteix aquesta p�gina

13 agost 2025

Taula redona: “El dret a la salut no es retalla”

27 novembre 2013: Taula redona: “El dret a la salut no es retalla”

27 de Noviembre en La Saló d’Actes del Jardí Botànic de València.

Lloc: Jardí Botànic de València, c/ Quart 80, ValènciaObri mapa al lloc

Hora d'inici: 19.00h

Entitat: Amnistía Internacional Valencia

 

El pròxim 27 de novembre a les 19:00 tindrà lloc la taula redona " El dret a la salut no es retalla", en la que intervindran :


  • Per Amnistia Internacional : Itzíar Ruiz-Giménez
  • Per la AENPV (Associació Espanyola de Neuropsiquiatria i professionals de la salut mental País Valencià) la seua presidenta Ana Sánchez
  • Per ODUSALUD : Antoni Bayón
  • Por Jo sí Sanitat Universal València : Ernesto Mahiques y Abril Millán

El lloc :

Saló d’actes del Jardí Botànic de València. c/ Quart, 80. València.


Dret a la salut i població migrant en situació administrativa irregular

873.000 persones han deixat de tindre assistència sanitària

El 20 d’abril de 2012 el govern va adoptar un RDL (Reial Decret Llei) que limita l’assistència sanitària gratuïta per a migrants majors d’edat en situació irregular als casos d’urgències i d’assistència a l’embaràs, part i postpart.

Uns mesos més tard, per mitjà d’un altre RDL es contempla l’excepció per a sol·licitants de protecció internacional i víctimes de tracta, als que sí se’ls garantiria l’accés a la sanitat.

L’Estat espanyol ha incomplit les seues obligacions de facilitar dades desagregats per sexe i dur a terme una anàlisi d’impacte de gènere de les mesures adoptades sobre les dones migrants. És previsible que l’increment dels costos d’atenció sanitària tinga un efecte desproporcionat sobre les dones pel fet que es veuen més afectades per la pobresa i per l’efecte dissuasori de la reforma en termes de dificultats administratives i d’accés a informació.

Amnistia Internacional sol·licita la modificació del RDL i la petició a les comunitats autònomes que no adopten mesures regressives en el gaudi dels drets econòmics, socials i culturals, tal com establixen els estàndards internacionals.

Més informació : El laberint de l’exclusió sanitària.

Lugar:

Saló d’actes del Jardí Botànic de València. c/ Quart, 80. València.

agost 2025

LMXJVSD
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7

CERCADOR D'ACTIVITATS


DATES:

CATEGORIES

ONGD I COL�LABORADORS: